Webinar: „Odmrażanie” kontroli podatkowych i spraw sądowych – jak organy podatkowe oraz sądy administracyjne będą działać w trakcie i po epidemii COVID-19?

Lokalizacja:

Polska

Kiedy:

9 czerwca 2020, godz. 11.00

16 maja weszły w życie kolejne zmiany w tzw. Tarczy Antykryzysowej, co przyniosło m.in. wznowienie biegu terminów wstrzymanych z powodu epidemii COVID-19. Tarcza 3.0 stanowi tym samym zapowiedź wzmożonej aktywności ze strony organów podatkowych. Jak przygotować się na kontrole w nowej odsłonie i czego się po nich spodziewać?

O tym opowiemy Państwu w trakcie kolejnego webinarium z cyklu CRIDO w Webie, które odbędzie się 9 czerwca 2020 r. w godz. 11:00-12:00.

Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, wstrzymanie biegu terminów nie oznaczało faktycznego zawieszenia kontroli. Organy podatkowe nadal podejmowały czynności analityczne, a także włączały do akt nowe dokumenty. W konsekwencji, w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych wezwań w ramach prowadzonych kontroli podatkowych oraz wszczęcia nowych postępowań. Stopniowe odmrażanie gospodarki oraz nowe narzędzia w jakie wyposażono sądy (np. możliwość odbywania rozpraw w trybie zdalnym) wpłyną na sposób prowadzenia postępowań kontrolnych oraz rozstrzyganie spraw przez sądy.

  1. Na jakie działania organów podatkowych powinni być teraz przygotowani podatnicy?
  2. Na czym w praktyce będą polegać ograniczenia w funkcjonowaniu urzędów i zmiany w sposobie przeprowadzania kontroli?
  3. Czy urzędnicy nadal będą mogli przeprowadzać kontrole w siedzibach podatników?
  4. Jak organy podatkowe będą teraz przesłuchiwać świadków?
  5. Jakie zmiany czekają nas w sądach administracyjnych?
  6. Czy i jak chętnie sądy będą korzystać z nowych narzędzi „otrzymanych” w związku z pandemią?

Odpowiedzi na powyższe pytania postaramy się udzielić w trakcie naszego webinarium.


Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do webinaru jest wypełnienie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na dole strony.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany maksymalnie godzinę przed rozpoczęciem webinaru. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Jedna z dwóch nowoczesnych przeglądarek internetowych: Chrome lub Firefox. System nie jest dostępny w przypadku innych przeglądarek;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek;
  5. Określenie indywidualnego nicka uczestnika wydarzenia, by w przypadku chęci zadawania pytania osobiście, nie zaś poprzez czat, możliwe było uruchomienie używania mikrofonu oraz kamery przez danego uczestnika.

Prelegenci

Andrzej Puncewicz

partner zarządzający

Anna Pęczyk-Tofel

partner

Sławomir Pilarczyk

partner

Subskrybuj blogi