Prezydent podpisał ustawę o ochronie sygnalistów. Nowe przepisy wprowadzają istotne zmiany, które zobowiązują firmy do wdrożenia procedur umożliwiających pracownikom bezpieczne zgłaszanie nieprawidłowości w miejscach pracy.
Przedsiębiorcy będą zobligowani do wdrożenia w swojej organizacji wewnętrznych kanałów zgłaszania naruszeń prawa. Z proponowanych przepisów wynika, że już w terminie 3 miesięcy od ogłoszenia ustawy obowiązek ten będzie obejmował:
podmioty z sektora prywatnego zatrudniające co najmniej 50 osób
Brak wdrożenia poufnych i bezpiecznych procedur zgłaszania nieprawidłowości obarczone jest ryzykiem odpowiedzialności karnej.
Korzyści z wdrożenia systemu Sygnalizuj24h
Platforma Sygnalizuj24h umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości całkowicie anonimowo. Sygnalista otrzymuje indywidualny token, dzięki któremu może sprawdzać status swojego zgłoszenia i uzupełniać informacje, bez potrzeby podawania danych osobowych, adresu e-mail czy numeru telefonu.
System chroni dane przed atakami DDoS, posiada zabezpieczenia antyspamowe oraz anty-XSS. Wszystkie dane i załączone pliki są szyfrowane, co zapewnia ich pełne bezpieczeństwo.
System jest dostępny w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa), co oznacza, że jest przyjazny w użytkowaniu zarówno dla sygnalistów, jak i osób odbierających zgłoszenia. Nie wymaga instalacji dedykowanego oprogramowania - wystarczy przeglądarka internetowa.
Pełna funkcjonalność systemu jest dostępna maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych od podpisania umowy
Koszt wdrożenia i utrzymania narzędzia jest konkurencyjny w porównaniu do innych rozwiązań na rynku
Sygnalizuj24h oferuje możliwość skorzystania ze wsparcia prawników CRIDO Legal, specjalizujących się w prawie pracy. Pomagają oni zarówno we wdrożeniu przepisów, jak i przy późniejszym rozpatrywaniu otrzymanych zgłoszeń.
Na wypadek kontroli uprawnionych organów władzy publicznej, system umożliwia tworzenie tzw. "defence file".
System pomaga w wykrywaniu i eliminacji nieprawidłowości, które mogą obniżać pozycję rynkową firmy.
Wdrożenie systemu sprzyja budowaniu wysokiej kultury etycznego działania w firmie.
Funkcjonalności platformy Sygnalizuj24h
Pakiet podstawowy | Pakiet rozszerzony | Pakiet zaawansowany | |
Co obejmuje wdrożenie |
|
|
|
Opłata jednorazowa (wdrożenie w 1 Spółce) | 4 000 zł do 31.08.2024 r. 5 500 zł od 1.09.2024r |
6 000 zł do 31.08.2024 r. 8 000 zł od 1.09.2024r. |
14 000 zł do 31.08.2024 r. 16 000 zł od 1.09.2024r |
Comiesięczna opłata utrzymaniowa dla 1 spółki* | 300 zł | 300 zł | 950 zł |
* W przypadku większej liczby spółek przedstawimy wycenę indywidualną.
Usługi dodatkowe:
wsparcie techniczne 1h – 300 zł
konsultacja z prawnikiem 1h* – 650 zł
*sprawy z zakresu: obsługi kanału zgłoszeń nieprawidłowości, zasad procedowania w przypadku zgłoszenia, prowadzenia postępowań wyjaśniających, konsultacji Regulaminu zgłoszeń wewnętrznych ze związkami zawodowymi / przedstawicielami pracowników
**podane ceny są cenami netto
Wielu z naszych klientów zdecydowało się już wcześniej dobrowolnie wdrożyć regulacje dotyczące ochrony sygnalistów. Wśród naszych dotychczasowych klientów są spółki m.in. branży medycznej, hotelarskiej, sektora nieruchomości komercyjnych, centrów usług wspólnych.
Przy tworzeniu procedury zgłaszania wewnętrznych naruszeń nasi Klienci często napotykają na praktyczne problemy, których rozwiązania nie są uregulowane w przepisach. Dodatkowo pojawiają się pytania dotyczące wyboru najlepszego kanału zgłaszania naruszeń, który zagwarantuje maksymalne bezpieczeństwo zgłoszeń.
Eksperci CRIDO, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w zakresie wdrażania procedur compliance, wesprą Państwa w realizacji obowiązków ustawowych i zaproponują rozwiązania szyte na miarę Państwa działalności, nie tylko przy opracowywaniu dokumentacji wymaganej ustawą, ale również w zakresie jej wykonywania. Jednocześnie CRIDO opracowało kompleksowe narzędzie zgłoszeniowe Sygnalizuj24h.
Poznaj platformę Sygnalizuj24h