Spółka zawarła w 2020 r. umowę sponsoringu. Sposób wyceny świadczeń został uzgodniony przez strony umowy, na podstawie której świadczenia stron mają charakter ekwiwalentny. Sponsorowany zobowiązał się do działań reklamowych i promocyjnych na rzecz spółki podczas wszystkich imprez organizowanych przez sponsorowanego oraz imprez, w których sponsorowany bierze udział. W okresie obowiązywania umowy spółka zobowiązała się do zapłaty na rzecz sponsorowanego wynagrodzenia. Podstawę wystawienia faktury stanowi wykaz zrealizowanych przez sponsorowanego (określonych umową) czynności, uprzednio zaakceptowanych przez spółkę. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że wskazane we wniosku wydatki z tytułu umowy sponsoringu udokumentowane fakturami wystawionymi przez sponsorowanego, spółka będzie mogła zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów

Interpretacja Indywidualna Dyrektora KIS z dnia 28 lipca 2021 r.