Dlaczego Krajowy System eFaktur (KSeF) oznacza istotne zmiany w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa?

Lokalizacja:

online

Kiedy:

23 lutego 2022, godz. 10.00

Rejestracja na to wydarzenie została zakończona.


Od 1 stycznia 2022 roku funkcjonuje tzw. Krajowy System eFaktur (KSeF), a więc przygotowane przez Ministerstwo Finansów środowisko, w ramach którego podatnicy będą udostępniać online zarówno swoim kontrahentom, jak i organom podatkowym wystawiane przez siebie tzw. faktury ustrukturyzowane, przygotowane zgodnie z nową strukturą dokumentu w formacie xml.

W naszej ocenie wejście w życie KSeF, oznacza dla przedsiębiorców nie tylko konieczność aktualizacji wewnętrznych procedur czy dostosowania systemów IT oraz zapewnienia zgodności z przepisami podatkowymi, ale przede wszystkim kompleksowe zmiany w dotychczasowych procesach biznesowych.

Z drugiej strony KSeF może być też szansą na digitalizację i automatyzację procesów, które dotychczas funkcjonowały w nieco bardziej „tradycyjnej” formie.

Co prawda obecnie obowiązująca wersja KSeF jest dla podatników jedynie fakultatywna, to jednak z komunikatów Ministerstwa Finansów można wnioskować, że już w 2023 roku wszyscy będą zobligowani do używania nowego systemu.

Dla wielu przedsiębiorstw oznacza to konieczność uruchomienia pewnych procesów dostosowawczych już dziś, tak aby za kilka miesięcy być gotowym do raportowania nowych danych.

O tym, dlaczego wprowadzenie KSeF jest czymś więcej niż dodatkową nakładką na system ERP, jakie są podstawowe wyzwania i możliwości, będziemy chcieli opowiedzieć podczas naszego webinarium, które odbędzie się 23 lutego (środa) w godzinach 10:00 - 11:30.

Webinarium potrwa nieco ponad godzinę i będziemy chcieli poruszyć podczas niego w szczególności następujące zagadnienia:

  • Co to jest KSeF i jakie będą skutki jego wprowadzenia?
  • Z jakim obszarami działalności przedsiębiorstwa wiąże się wprowadzenie KSeF?
  • Jak wygląda faktura ustrukturyzowana i z czym wiąże się jej wystawienie?
  • Kiedy należy spodziewać się wejścia w życie nowych przepisów?
  • Jakie praktyczne wyzwania już dzisiaj przynosi KSeF?
  • Jak przygotować się do KSeF?
  • Kiedy ruszyć z pracami nad KSeF?
  • „KSeF+” czyli jakie dodatkowe korzyści biznesowe może przynieść nowy obowiązek?

Mamy nadzieję, że przedstawione informacje okażą się dla wartościowe i pomogą rozpocząć proces przygotowań do wdrożenia faktur ustrukturyzowanych.


Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Warunkiem otrzymania prezentacji ze spotkania jest uczestnictwo w webinarze.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany w dzień poprzedzający webinar. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek.

Prelegenci

Maciej Dybaś

partner

Michał Szwed

partner

Tomasz Loose

partner zarządzający

Subskrybuj blogi