Krajowy System eFaktur (KSeF) – kolejna rewolucja w raportowaniu VAT

Lokalizacja:

online

Kiedy:

16 listopada 2021, godz. 13.00

Rejestracja na to wydarzenie została zakończona.


Już 1 stycznia 2022 roku wprowadzony zostanie tzw. Krajowy System eFaktur, a więc przygotowane przez Ministerstwo Finansów środowisko, w ramach którego podatnicy będą udostępniać online zarówno swoim kontrahentom, jak i organom podatkowym wystawiane przez siebie tzw. faktury ustrukturyzowane, przygotowane zgodnie z nową strukturą dokumentu w formacie xml.

Oznacza to kompletne zmiany w dotychczasowych procesach obiegu dokumentów i z jednej strony pozwalać będzie na większą automatyzację procesów biznesowych, z drugiej natomiast, może powodować wiele wyzwań natury podatkowej, a także czysto technicznej / narzędziowej – jak chociażby odpowiednia konfiguracja systemów ERP.

Co prawda wersja KSeF, wchodząca w życie 1 stycznia 2022 roku, będzie dla podatników jedynie fakultatywna, to jednak z komunikatów Ministerstwa Finansów można wnioskować, że już w 2023 roku, wszyscy będą zobligowani do używania nowego systemu. Dla wielu podatników oznacza to konieczność uruchomienia pewnych procesów dostosowawczych już dziś, tak aby za kilkanaście miesięcy być gotowym do raportowania nowych danych.

O tym, co tak naprawdę oznacza KSeF dla przedsiębiorców, jakie są jego podstawowe założenia, zalety, ale też wyzwania i obszary problemowe, eksperci CRIDO opowiedzą podczas webinarium, które odbędzie się we wtorek, 16 listopada br. w godzinach 13:00 - 14:30.

Podczas webinarium poruszone zostaną następujące zagadnienia:

  • Co to jest KSeF i jakie będą skutki jego wprowadzenia?
  • Jak wygląda faktura ustrukturyzowana i z czym wiąże się jej wystawienie?
  • Kiedy należy spodziewać się wejścia w życie nowych przepisów?
  • Jaki jest system zachęt i korzyści dla podatników stosujących faktury ustrukturyzowane?
  • Jakie będą podstawowe wyzwania dla podatników w tym obszarze oraz jak należy się do nich przygotować?

Mamy nadzieję, że przedstawione w trakcie webinarium informacje pomogą rozpocząć proces przygotowań do wdrożenia faktur ustrukturyzowanych.


Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Warunkiem otrzymania prezentacji ze spotkania jest uczestnictwo w webinarze.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany w dzień poprzedzający webinar. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek.

Prelegenci

Maciej Dybaś

partner

Joanna Ciołko-Wąsowicz

starszy konsultant w CRIDO

Subskrybuj blogi