Webinar: COVID-19 „atakuje” też ceny transferowe – jak się na to przygotować i przed tym bronić?

Lokalizacja:

Polska

Kiedy:

22 kwietnia 2020, godz. 11.00

Rejestracja na to wydarzenie została zakończona.


Pandemia koronawirusa powoduje powszechne zakłócenia w działalności przedsiębiorstw z wielu sektorów. W chwili obecnej niezwykle trudno oszacować zarówno sam horyzont czasowy zjawiska, jak i jego skutki finansowe. Z tego względu niezwykle istotne jest podjęcie środków ostrożności i opracowanie planów działania w celu ograniczenia ryzyka, we wszystkich wymiarach. Jednym z ważniejszych aspektów podatkowych tego zjawiska są niewątpliwie ceny transferowe.

Jako CRIDO organizujemy serię webinariów, za pośrednictwem których chcemy przekazać Państwu niezbędne informacje, potrzebne do podejmowania świadomych decyzji w obszarze cen transferowych oraz do przygotowania się na konsekwencje, które niebawem będą miały miejsce.

Podczas pierwszego spotkania z cyklu, które odbędzie się 22 kwietnia br. (środa) o godzinie 11:00, opowiemy Państwu o wpływie pandemii na modele cen transferowych oraz na ujmowanie kryzysowych zmian w dokumentacji i sprawozdawczości. W szczególności agenda webinarium obejmie następujące zagadnienia:

  1. Rzeczywistość cen transferowych w dobie pandemii
  • Wpływ sytuacji epidemicznej na nasz rynek
  • W jaki sposób pandemia wpływa na ceny transferowe?
  • Co to oznacza dla podatnika?
  1. Czy profil funkcjonalny stanowi skuteczną „tarczę antykryzysową”? Koronawirus testem profilu działalności
  • Rodzaje profili działalności (ryzyka)
  • Jak dokonujemy klasyfikacji do danego profilu?
  • Czy podmiot o ograniczonym ryzyku to podmiot bez ryzyka?
  • Czy możliwa jest strata?
  • Co dalej, jeśli wystąpi strata?
  1. Wynagrodzenie za usługi wewnątrzgrupowe z uwzględnieniem perspektywy obu stron
  • Wpływ pandemii na zasady kalkulacji wynagrodzenia
  • Benefit test „testem niekorzyści”?
  • Perspektywa usługodawcy
  • Safe harbour
  1. Zapewnienie rynkowego charakteru transakcji
  • Art. 11c i obowiązek ustalania cen na warunkach rynkowych na bieżąco
  • Analizy porównawcze – kiedy konieczna jest aktualizacja?
  • Jak przeprowadzić analizy porównawcze w obecnych czasach?
  1. Odzwierciedlenie zmian w cenach transferowych na łamach dokumentacji i sprawozdawczości. Jak zabezpieczyć się przed sankcjami osobistymi i dla firmy?

 

Podczas kolejnych dwóch webinariów opowiemy m.in. o:

Webinarium nr 2 (6 maja br.)

  • Wynagrodzenie za należności licencyjne z uwzględnieniem perspektywy obu stron i analizy DEMPE
  • Od kryzysu do kredytu, czyli o transakcjach finansowych w dobie pandemii
  • Dokumentacja i sprawozdawczość. Jak zabezpieczyć się przed sankcjami w odniesieniu do transakcji licencyjnych i finansowych?

Webinarium nr 3 (20 maja br.)

  • Restrukturyzacja jako panaceum na kryzys?
  • Wpływ pandemii na ważność decyzji APA i interpretacji podatkowych
  • Opodatkowanie gospodarki cyfrowej i cyfryzującej się
  • Dokumentacja i sprawozdawczość. Jak zabezpieczyć się przed sankcjami w odniesieniu do restrukturyzacji?

 

Tematyka spotkania będzie interesująca dla prezesów, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, osób odpowiedzialnych za podatki i ceny transferowe.


Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do webinaru jest wypełnienie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na dole strony.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany maksymalnie godzinę przed rozpoczęciem webinaru. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Jedna z dwóch nowoczesnych przeglądarek internetowych: Chrome lub Firefox. System nie jest dostępny w przypadku innych przeglądarek;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek;
  5. Określenie indywidualnego nicka uczestnika wydarzenia, by w przypadku chęci zadawania pytania osobiście, nie zaś poprzez czat, możliwe było uruchomienie używania mikrofonu oraz kamery przez danego uczestnika.

Prelegenci

Ewelina Stamblewska-Urbaniak

partner zarządzający

Anna Wcisło

partner

Subskrybuj blogi