Tarcza dla Sektora Handlu i Usług: wynagrodzenia, ZUS i czynsze

Lokalizacja:

online

Kiedy:

25 maja 2021, godz. 11.00

Rejestracja na to wydarzenie została zakończona.


Pomimo zbliżającego się terminu końcowego na skorzystanie z rozwiązań przewidzianych w Tarczy Antykryzysowej, ostatnia nowelizacja Tarczy pracowniczej, wprowadzona Tarczą 9.0. umożliwiła niektórym przedsiębiorcom, znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej z powodu pandemii COVID-19, sięgnięcie po nowe środki pomocowe. Jednakże, czasu na skorzystanie z pomocy nie zostało zbyt wiele, a przedsiębiorcy, którzy chcą wnioskować o dofinansowanie muszą działać szybko. O jakich rozwiązaniach mowa i jakie podmioty zostały uprawnione do ubiegania się o dodatkową pomoc? Czy skorzystanie z poprzednich środków pomocowych, stoi na przeszkodzie sięgnięciu po kolejne wsparcie?

Z kolei, planowana nowelizacja Tarczy wprowadza też istotne zmiany w zakresie regulowania wysokości świadczeń z tytułu umowy najmu w obiektach handlowych w okresie zakazów handlu, jak i po ich zakończeniu, wprowadzając zupełnie nowy mechanizm rozliczeń między najemcą a wynajmującym.

Dostępne środki wsparcia

Nowelizacja wprowadza szereg rozwiązań korzystnych dla pracodawców. Kluczowe kwestie, które planujemy omówić podczas webinarium, obejmują:

  • świadczenia na ochronę miejsc pracy dla wybranych przedsiębiorców legitymujących się określonym kodem prowadzonej działalności gospodarczej wg PKD;
  • limit pomocy publicznej względem poszczególnych środków pomocowych;
  • możliwość łączenia różnych form dofinansowania;
  • zwolnienie z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne za marzec i kwiecień 2021 r.;
  • wymagany spadek obrotów gospodarczych a przedmiot przeważającej działalności gospodarczej przedsiębiorcy.

Regulacje dotyczące umów najmu w centrach handlowych

Najnowsza nowelizacja po pracach Sejmu zakłada gruntowne zmiany w regulacji relacji między wynajmującymi i najemcami powierzchni w galeriach handlowych na czas wprowadzenia zakazu działalności w tych obiektach jak i po jego zakończeniu. Zasadnicze kwestie, które planujemy omówić, to:

  • skutki prawne uchylenia dotychczasowej regulacji;
  • założenia nowej regulacji – art. 15ze1 – na czas wprowadzenia zakazu handlu i po jego zniesieniu;
  • nowe regulacje vs. nadzwyczajna zmiana stosunków (w trybie art. 357 k.c.);
  • przepisy przejściowe: który reżim rozliczeń stosować do przeszłych, ostatniego i przyszłych zakazów handlu?

Wszystkie powyższe zagadnienia wyjaśnimy podczas naszego webinarium, które odbędzie się we wtorek, 25 maja br. w godzinach 11:00 – 11:45.


Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Warunkiem otrzymania prezentacji ze spotkania jest uczestnictwo w webinarze.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany w dzień poprzedzający webinar. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek.

Subskrybuj blogi