Typy kampanii innowacji

Kreatywna (creative)

Zbieranie różnych punktów widzenia i komentarzy w celu opracowania nowego produktu / procesu / usługi

Ukierunkowana na rozwiązanie problemu (problem solving)

Zbieranie różnych opinii i punktów widzenia, zorientowanych
na rozwiązanie zdefiniowanego problemu lub potrzeby

oraz

Testowanie rozwiązań (testing)

Zbieranie opinii i spostrzeżeń od jasno zdefiniowanej grupy odbiorców docelowych rozwiązania będącego przedmiotem testu

Zbieranie informacji zwrotnej (feedback)

Pozyskiwanie informacji zwrotnej na temat konkretnych działań,
w celu ich usprawnienia

Przygotowanie kampanii

1. Plan kampanii

Podczas kreatywnych warsztatów przedstawione zostaną przykłady, benchmarki oraz analiza rozwiązań, które już pojawiły się na rynku. W planie kampanii, który jest opracowywany na spotkaniu znajdą się kluczowe parametry przedsięwzięcia m.in. temat, grupa docelowa, harmonogram, zasady oceny pomysłów, systemu nagród a także funkcje przypisane do poszczególnych osób w zespole.

2. Strategia komunikacji

Kolejnym etapem przygotowania kampanii jest opracowanie strategii komunikacji i planu wdrożenia. Odpowiednie podejście do uczestników kampanii, materiały marketingowe promujące kampanię i nie budzący wątpliwości przekaz to przepis na sukces.

3. Odpowiednie narzędzie

Wykorzystanie odpowiedniego narzędzia znacząco usprawni przeprowadzenie kampanii i zwiększy jej efektywność. Konfiguracja platformy HYPE Innovation zgodnie z założonymi parametrami kampanii oraz dostosowanie interface’u platformy pod kątem graficznym, zgodnie z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa sprawi, że wszyscy chętniej zaangażują się proces tworzenia innowacji. Na tym etapie zespół zarządzający kampanią otrzymuje dostęp do wszystkich funkcjonalności, a uczestnicy możliwość logowania za pomocą przeglądarki internetowej.

4. Zbieranie pomysłów

Zgłaszanie pomysłów, komentowanie, zbieranie opinii na ich temat – to najważniejszy etap całej kampanii. Wykorzystanie elementów grywalizacji to jedna z możliwości zwiększenia zaangażowania.

Zobacz więcej

Dlaczego warto?

Budowanie kultury innowacyjności w polskich firmach
pilotaż narzędzia (kampanii innowacji) praktykowanego
w rozwiniętych firmach i gospodarkach

Wzrost zaangażowania pracowników

Wzmocnienie współpracy i komunikacji
wewnątrz/ na zewnątrz organizacji

Usprawnienia technologiczne /
oszczędność kosztów

Przychody z nowych produktów

 

Employer branding

 

Platforma HYPE Innovation

DLA WIZJONERÓW. INNOWATORÓW. TWÓRCÓW NOWYCH TRENDÓW.

Poznaj HYPE Innovation – rewolucyjny system zbierania, oceny, rozwoju i wdrażania innowacji.

>>dowiedz się więcej<<

Dziękujemy

Wiadomość została wysłana.

Skontaktuj się z nami!

Dzieje się teraz w biznesie

Więcej artykułów
Subskrybuj blogi