Raportowanie cen transferowych w kolejnej odsłonie - nowy formularz TPR i wyzwania w prezentacji danych

Lokalizacja:

online

Kiedy:

18 maja 2021, godz. 10.00

Rejestracja na to wydarzenie została zakończona.


Już niebawem podatnicy ponownie zmierzą się z obowiązkiem wypełnienia formularza TPR. Dla wielu podmiotów pandemia COVID-19 będzie wiązała się z dodatkowymi wyzwaniami przy raportowaniu danych o transakcjach z podmiotami powiązanymi. Ponadto, zmianom uległ zakres danych raportowanych w formularzu TPR, w tym dla podmiotów, które dotychczas raportowały transakcje krajowe w uproszczonej formie. Część podmiotów mogła także stracić prawo do korzystania ze zwolnienia z dokumentowania transakcji.

Wyzwaniem dla podatników niezmiennie pozostaje także poprawne zaraportowanie rzeczywistych wyników / rentowności w realizowanych transakcjach, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością poprawnego segmentowania danych finansowych podatnika na poszczególne rodzaje działalności, przy zachowaniu zgodności z przepisami. Problemem dla wielu podatników pozostaje dobór źródła danych służących do kalkulacji, ich odpowiednia segmentacja oraz konstrukcja bazy kosztowej czy dobór kluczy alokacji.

W związku z powyższym chcielibyśmy zaprosić Państwa na webinarium, które odbędzie się we wtorek, 18 maja br. w godzinach 10:00 – 11:30. W trakcie spotkania poruszymy następujące zagadnienia:

  • Zmiany w raportowaniu TPR za 2020 r. – co nowego nas czeka?
  • Omówienie rozszerzenia raportowania dla podmiotów korzystających ze zwolnienia z dokumentacji dla transakcji krajowych
  • Praktyczne problemy pojawiające się przy wypełnianiu formularzy – czego nauczył nas TPR za rok 2019?
  • Ograniczenia systemowe a wybrana metoda weryfikacji cen. Czy podatnik może nie być w stanie policzyć rzeczywistego narzutu zysku?
  • Wynik na transakcji a wynik z całości działalności podatnika – prawidłowa segmentacja wyników
  • Ceny transferowe a kalkulacja rentowności w transakcji: na co zwracać uwagę przy ustalaniu oraz weryfikacji poziomu cen w transakcji, jakimi danymi powinien dysponować podatnik?
  • Baza kosztowa ma znaczenie: zawartość bazy kosztowej, klucze alokacji, źródło danych
  • Najczęstsze błędy przy raportowaniu wskaźników finansowych w TPR
  • W jaki sposób zmniejszyć obciążenie administracyjne?

Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Warunkiem otrzymania prezentacji ze spotkania jest uczestnictwo w webinarze.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany w dzień poprzedzający webinar. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek.

Prelegenci

Michał Szwed

partner w CRIDO

Maciej Rupniewski

menedżer w CRIDO

Subskrybuj blogi