Jak pomniejszyć opłatę za użytkowanie wieczyste w dobie Covid-19?

Lokalizacja:

online

Kiedy:

15 stycznia 2021, godz. 12.00

Rejestracja na to wydarzenie została zakończona.


Czas pandemii Covid-19 to zdecydowanie czas wyzwań dla większości sektorów gospodarki. Przedsiębiorcy operujący w szeroko pojętej branży nieruchomości zdążyli już odczuć negatywny wpływ trwającej pandemii na prowadzoną działalność. Na przestrzeni 2020 roku, z powodu wprowadzanych rządowymi rozporządzeniami obostrzeń, szczególnie dotknięci zostali właściciele centrów handlowych, czy hoteli. Nadchodzące miesiące również nie napawają optymizmem, dlatego też warto szukać oszczędności tam gdzie jest to możliwie.

Znowelizowane przepisy Tarczy Antykryzysowej dają możliwość proporcjonalnego pomniejszenia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego należnej za 2020 rok lub wniesienia tej opłaty za 2021 rok w pomniejszonej wysokości, w stosunku do tych użytkowników wieczystych wykorzystujących nieruchomości do prowadzenia działalności gospodarczej, którzy odczuli spadek obrotów w następstwie Covid-19. Warto odnotować, że zasady pomniejszenia opłat za użytkownie wieczyste różnią się w zależności od tego czy dana nieruchomość stanowi własność Skarbu Państwa, czy też jednostki samorządu terytorialnego.

Z uwagi na nadzwyczajny charakter wskazanych regulacji, wiele zagadnień związanych z pomniejszeniem opłat za użytkowanie wieczyste, w tym proceduralnych, może sprawić trudności w procesie ubiegania się o przyznanie tej ulgi.

  • W jaki sposób liczyć spadek obrotów lub co zrobić gdy jest on na granicy wymaganego pułapu?
  • W jakiej formie zgłosić pomniejszenie opłaty?
  • Kto jest odpowiedzialny za wyliczenie wysokości pomniejszenia?
  • W jakiej formie zapada rozstrzygnięcie i czy można się od niego odwołać?

Od początku pandemii podmiotom gospodarczym udostępniono wiele form wsparcia w postaci pomocy publicznej, które podlegają ściśle określonym zasadom kumulacji i limitom. Z uwagi na to, że pomniejszenie opłaty za użytkowanie wieczyste stanowi formę pomocy publicznej, ewentualna decyzja o ubieganiu się o tę ulgę powinna zostać poprzedzona szczegółową analizą dotychczas pozyskanych przez przedsiębiorstwo form pomocy publicznej, aby wyeliminować ryzyko odmowy pomniejszenia.

  • Jakie są limity wsparcia?
  • Jakim zasadom kumulacji podlega pomniejszenie opłaty za użytkowanie wieczyste?
  • Jak rozumieć pojęcie przedsiębiorstwa?

Jeśli interesują Państwa odpowiedzi na powyższe pytania serdecznie zapraszamy na webinarium, które odbędzie się w piątek, 15 stycznia 2021 r. w godzinach 12:00 – 13:00.


Uczestnictwo w webinarium jest bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona.

Warunkiem dołączenia do powyższego webinarium jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Warunkiem otrzymania prezentacji ze spotkania jest uczestnictwo w webinarze.

Przed webinarium otrzymają Państwo mailowo *link niezbędny do prawidłowego dołączenia do wydarzenia.

*Uwaga: po weryfikacji zgłoszeń, link zostanie do Państwa przesłany w dzień poprzedzający webinar. Jeśli nie będzie znajdował się w Państwa skrzynce odbiorczej prosimy o:

  1. Sprawdzenie folderu SPAM w skrzynce mailowej
  2. Skontaktowanie się z osobą kontaktową podaną na dole strony

Warunki techniczne konieczne do dołączenia do webinaru:

  1. Podłączenie do sieci internetowej w dowolnej technologii – najlepiej jednak przez stałe łącze;
  2. Dostęp do Internetu o dobrej przepustowości – minimum 1Mbit/s. Można to sprawdzić na stronie www.speedtest.net;
  3. Zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge;
  4. Posiadanie głośnika lub słuchawek.

Prelegenci

Jakub Ziółek

partner zarządzający w CRIDO Legal

Joanna Winter-Szymańska

counsel w CRIDO Legal

Subskrybuj blogi